onsdag den 13. marts 2013

Påskepynt

Jeg er lidt træt af, at nærmest alt påskepynt er sådan noget der skal hænge. Det er nemlig begrænset hvor mange steder jeg lige har plads til en vase med grene. Jeg googlede lidt og fandt frem til nogle fine pyramideformede høns/kyllinger og freestylede mig så lidt frem.

Her er så første udgave, og der er bestemt plads til forbedringer:





Det er blot to kvadratiske stykker stof, i dette tilfælde 8x8 cm, som syes sammen ret mod ret på tre sider. Den fjerde side foldes modsat og hjørnerne syes sammen fra hver side, så der kommer et vendehul midtpå.
Der vendes og så skal der fyldes ærter, bønner, ris i, og vendehullet lukkes. Herefter broderede jeg øjne, samt syede næb og kam fast.
Næste gang jeg skal lave en kylling, vil jeg lægge kammen ind mellem de to stykker stof inden de syes sammen, for det vil få den til at stritte rigtig fint.

Senere på dagen lavede Sarah og
jeg denne ikke så kønne høne på æg.





Dvs. det var mest mig der lavede den, for Sarah mistede hurtigt interessen for alt klippearbejdet. Desværre endte det med at jeg måtte klipse delene sammen, fordi limen ikke kunne holde stykkerne sammen. Findes der mon en lim som virkelig kan lime?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar