søndag den 24. marts 2013

Første strømpe færdig

Så fik jeg strikket en strømpe færdig. Den har været på pinden i halvanden måned, men nu skulle det være! Det er altid med stor tilfredshed, når der lukkes af på sidste pind og et projekt er færdiggjort. Det pokkers ved strømper er bare, at man så lige skal igang med en til den anden fod også.

Den strømpeopskrift jeg bruger, er en jeg fik for mange år siden af en bruger på mit arbejde. Det er en opskrift hvor man strikker masker op langs hælen, og jeg synes det giver et rigtig pænt resultat.




Idag vil jeg få slået masker op til endnu en strømpe, så jeg kan få gjort parret færdigt. Jeg har nemlig bestemt mig for at gå igang med et større strikkeprojekt inden længe - en sweater til mig selv. Faktisk venter jeg bare på, at postmanden kommer med garnet til den, så jeg kan komme igang.

Den sweater jeg har forelsket mig i er OWLS.
Jeg er meget spændt på at komme igang. Opskriften er på engelsk og det har jeg ikke prøvet før. Den strikkes på pind 6.5, så det burde gå rimelig hurtigt fremad.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar