torsdag den 14. marts 2013

DIY påskekyllinger

Jeg fik lyst til at lave et par kyllinger mere, og det var da en oplagt mulighed for at lave min allerførste DIY.

Here goes:

Klip to kvadratiske stykker stof. Denne gang lavede jeg dem 10x10 cm. Klip en kam til hønen - jeg klippede en aflang trekant. Læg kammen som på billedet, mellem retsiderne på de to stykker stof.


Knappenålen her markerer, hvor kammen sidder.



Så skal der sys på tre af siderne. Vær opmærksom på, at kammen er på den første side der syes.



Så vendes der, så retsider og kam kommer udad. Der klippes et næb, som syes på.



Der puttes fyld i. Denne gang prøvede jeg med noget foerstof fra mit lager, men jeg synes faktisk hønsene bliver bedre med noget tungere, f.eks. kikærter, ris, hvedekerner eller lignende,


Så skal der lukkes, og det gøres ved at folde kanterne ned og lade de to syninger mødes.



Sy sammen i hånden, eller på maskine. Jeg synes det bliver i hånden. Så kan du give kræene et par øjne. Jeg har blot limet små perler på.

Her er hønemor ude at spadsere med sine kyllinger.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar